- jag är bara inte lika cool som du

, , , ,2007-03-22 | 20:18:57

Hej jag är gabbie och mitt liv är inte
lika häftigt som ditt


jag bor i ett hus ute på landet och
det tar 25 min med buss in till
centrum och jag får inte
gå ut själv på kvällen
man kan inte kalla mig
vegetarian för jag fuskar
jag knullar inte med
vem som helst
och jag har aldrig
sugit av någon för jag
är rädd att det ska göra
ont

jag vet inte om jag har storlek
38 eller 36 på kläderna jag köper
(på h&m förstås)
och mitt rum har gula tapeter
med rosor på som bara emma
tycker är fina

jag vågar inte ta med min pojkvän hem
för mina föräldrar vill inte att jag
ska ha någon sådan
och när jag en gång var kär i en
tjej så var det min bästa kompis
och hon blev bara förbannad

politik intresserar mig inte
och jag har likadana kläder
som alla andra
jag lyssnar på samma musik
som alla andra
och har skurit mig i armarna
som alla andra

jag har aldrig sovit över hos en
pojke och jag har aldrig sovit över
hos emma fast vi varit bästisar i
tre år
när jag upptäckt en ny stil
blir den genast på fjortismodet
och jag ser ut som de flesta till och med
när jag försöker vara annorlunda

jag heter inte ens gabbie
inte ens lite grann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0