- när allt bara välter och vi bara blundar

, , , ,2007-03-22 | 20:21:53

Det är kall februari och jag vet att det
egentligen just blivit mars och jag hoppas
att det ska bli en bättre månad men jag vet
att jag bara drömmer för jag har aldrig rätt
och de där små överraskningarna är så
överraskande mitt i prick och det gör ont
så ont så du förstår inte det finns inte som
Olof hade sagt för han säger alltid så

Jag känner din hud spricka under mina
händer och jag önskar att jag kunde laga
men det kan jag inte jag är ingen expert
på hud jag vet bara att det gör väldigt
ont och är svårt att laga själv det är precis
som med hjärtat du vet eller du vet kanske
inte men du måste veta för ungefär alla vet
väl hur det känns när hjärtat brister
eller?

Fel igen
alla är perfekta bara jag är inte perfekt och
jag vet jag är bara egoistisk och skiter i
alla andra men jag försöker inte vara det
men det går inte så bra för jag älskar dig
och får jag inte vara med dig hos dig under
dig över dig I DIG så vet jag inte vart jag
ska ta vägen för jag dör snart jag älskar dig
så mycket att jag spricker inuti och det är
inte hjärtat inte huden inte benen jag tror det
är själen men själen är samma sak som kroppen
så det är min kropp som spricker och jag
vet inte hur det går till
kan du förklara?

Och tågen går förbi utanför mitt hus eller inte
precis utanför men en bit ifrån och jag önskar
jämt att de stannade upp och sa ?Hej kom med
oss vi tar med dig dit du aldrig varit förut? och
jag svarar att ?oj det blir många ställen? och han
lokföraren skrattar och lyfter upp mig på loket
och sen åker vi iväg till ställen utan dig utan
allt där bara nytt finns och jag ser och jag ser och
jag längtar alltid tillbaka till mamma pappa katten
håkan och självklart också
till dig
men jag undrar om du vill ha mig med eller om du
kanske inte saknar mig lika mycket som jag saknar
dig för jag vet inte om jag någonsin kan vara säker
för du visar det aldrig eller är det bara jag som
missar det varje gång?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0