nationella prov

, , , ,2008-04-22 | 12:02:01
Yay. Vi har haft våra tal nu. Nationella Prov i Svenska. Det gick väl sådär, men jag ska inte vara ledsen över det. Jag gjorde det i alla fall :)

Just nu så sitter vi och har Medieproduktion. Jag ville egentligen ha Mediekommunikation, men klaga inte. Nej nej. Jag måste ju göra lite grejer till min portfolio, men geeeeeeeeeeeeeeeeeeewd vad otaggad jag är! Jag har inga ideér alls.

"Du lämnar in minst tre men gärna flera utav följande uppgifter:

1.   En Konsertaffisch med endast typografi (inga foton eller illustrationer) till en konsert eller annat musikevenemang.
2.   Ett självporträtt i valfritt program
3.   Skapa en illustration på temat ?storstad? i Illustrator.
4.   Ett tidningsuppslag för en dagstidning gjort i InDesign.
5.   Ett tidningsuppslag för en veckotidning gjort i InDesign.
6.   Visualisera följande fem ord: a.   Längtan b.   Idol c.   Åskådare d.   Storm e.   Hunger
7.   Leta upp en logotyp som inte faller dig i smaken och gör om den så du tycker den blir snyggare. Lämna in både originalet och din version.
8.   Skapa en reklamaffisch (innehållande bild, text och layout) i Photoshop med en valfri produkt av ett känt varumärke. Produkten kan fotograferas i fotostudion och får sedan fritt bearbetas, retuscheras och kombineras med andra bilder (annan bakgrund etc.)
9.   Reklamfilm på ca 30 sekunder.
10.   Valfritt inom medieproduktion. (Jag ska godkänna medieproduktion innan ni börjar) "

Amagaaaaaaaaaaad hjälp mig. Jag har gjort ett självporträtt i Illustrator, och det har ni ju redan sett. Vad ska jag göra mer? Tipsa mig! Snälla?

Kommentarer
Postat av: melan pelan

VA, behöver ni bara göra tre saker? jag är helt säker på att jag behövde göra många massa fler när jag gjorde sån där portfolio :/

2008-04-30 @ 21:59:21
URL: http://toesa.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0