Gratis är gott

, , , ,2008-08-28 | 12:58:52
Pappa har alltid sagt att mat är godast när den är gratis, och JA han har rätt! Som i skolan tillexempel, det är så himla gott att äta den maten, bara för att jag slipper betala för den och laga den själv! Det är bara att ställa sig i kön, och så får man en tallrik full med mat som är bara din och du får äta så mycket du vill. Skulle jag betala för det skulle det kosta typ massa pengar, men nu är det gratis, och supergott! Eller när man åker till mamma och pappa och äter. MUMS, allt de lagar är gott! Fast det har det i stort sett alltid varit, och det är en av de saker jag saknar mest med att bo hemifrån. Mammas stuvade makaroner. Eller pappas getostlasange. Eller när jag och lillebror bakar bullar. ÅH! jag är så hungrig nu. Borde kanske åka till skolan bara för att äta? Fast de stänger visst snart.. skrutt.

Well well, just nu ligger Robert i sängen och surar, eller sover, han ser likadan ut när han gör båda sakerna, och jag sitter här och försöker vakna. Går inte så bra. Ska nog göra mig en kopp te, då vaknar jag nog lite iallafall. Senare ska jag åka in till stan och träffa Malin, vi ska köpa tyger till vårt projektarbete. Mer om det senare, det kommer bli bäst iallafall. Jag måste också ta mig till cykelreparatören i Markbacken, pappa har bett mig kolla vad det kostar att laga min cykel. Hoppas det inte är alltför dyrt!

Som avslutning kommer en ca. ett år gammal bild. Nu ska jag hoppa på Robert. PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0