Sigur Ros

, , , ,2008-11-17 | 17:44:45
Min käre bror tjötar så på mig, så det är väl dags att skriva lite här också... Men vad tusan ska det handla om då? Jag har ingenting roligt att berätta! Vi kan ta helgen i repris.

Fredag: Jag och älskling kommer en timme försent till tvättiden. Lite jobbigt, särskilt då vi inser att en tvättmaskin inte fungerar, och sedan även glömmer bort att sätta på en annan. Så det blev stressigt i slutet, och allt var inte torrt när vi skulle vara ute ur tvättstugan... Men som tur är så är det en snäll person efter oss som låter oss torka våra grejer medan hon tvättar, så det löste sig. Vad gjorde vi sen? Spelade tv-spel säkert, åkte till stan för att handla lite kläder (Robert köpte skitsnygga byxor, en snygg tröja och jag själv passade på att köpa ett puder och svart nagellack) och sedan åkte vi till ICA för att äta tårta. Det slutade med att vi kom hem med kiwi, två bananer, 10pkt nudlar (det kostade 10spänn..), godis, cola, chips och en tidning.. Ja, godissuget blev grymt stort. (Nu blev jag förresten sugen på en kiwi.) Sen har ingen av oss något minne av vad som hände, men jag tror vi kikade på tv eller nåt. Sov kanske. Jag har ingen aning.

Lördag: GUD vad vi sov länge. Typ ett. två? någonting. Uj uj uj. Vi bullade väl mest runt tror jag, har inget vidare minne av den här dagen heller. Jobbigt. Halv tio var vi i alla fall på bussen till Koppis, jag slog till typ alla människor som satt på bussen för att jag fick bära alla grejer. Robert skulle nämligen betala och jag skulle lyfta ombord ryggsäckar och stativet, men sedan sprang han bara längst bak i bussen och jag fick kämpa med hans astjocka ryggsäck och min egen ryggsäck och ett stativ i handen och jag kunde inte hålla i mig i någonting så när bussen började köra ramlade jag mest omkring som en liten vante och det var ingen som hjälpte mig... Det var jobbigt! När vi kom fram fick vi mat i alla fall, det var gott. Sen åkte vi ut och jobbade. Ja, jag följde med igen. Lyckades somna till slut i baksätet, och Robert kidnappade mig efter en sväng till Linde. Mycket spännande. När vi kom hem var det skönt att somna i en säng.

Söndag: Vi vaknade faktiskt tidigare än vad vi brukar efter att ha jobbat! Redan klockan 1. Fast vi var inte uppe förrän halv 3, men äsch. Det var bra ändå. Vi åt frukost och spelade lite och fnulade omkring. Sen var det väl mat och sen tittade vi på slutet på Stardust eftersom vi tog fel på klockan med en timme... Lite jobbigt eftersom jag såg fram emot att se den! Den väcker så mycket minnen från tiden när vi blev tillsammans, och det är så mysigt att tänka på det, nu när man hamnar i de där hjulspåren och allt nästan känns på rutin ibland. Då blir det extra mysigt att tänka på hur det var i början när man var sådär nykär och mysig ^^ Det var underbart.

Måndag: är det nu ja, och det är ju okej. Vi sov lite imorse och åkte buss. Hoppade av vid skolan och det var en okej dag. Jobbade klart min Michael Moore-uppgift och det var väl det. Vi hade jättekul på lunchrasten, men jag minns inte riktigt vad det var som var så himla kul. Allt tror jag, folk snackar så himla mycket knäppt så mna skrattar hela tiden ^^ Älskar det.

Gick hem med Malin och Linn E efter skolan, det var mysigt att få snacka tjejsnack för en gångs skull! Inte ofta man får den chansen. Det var kul. <3 Här hemma får jag snacka med mig själv för om jag säger nåt till Robert blir han bara sur, för han spelar nämligen. Då är det ingen idé att säga någonting. Lillebror kommer hit om en stund, han ska få testa att spela. :D Det ser ut som ett bombnedslag här, och jag är sjukt lat så jag orkar inte städa. HEMSKA MÄNNISKA! jaja. Han får tåla lite. Hör du det bror, lite får du tåla ;)

Jag har förresten hittat ett nytt favvisband, tack vare Cissi <3 Sigur Ros heter de, och lyssna på dem på en gång, typ min favoritlåt Svefn-G-Englar som bara sätter sig i hjärtat på en gång. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0