Irriterad som fasen

, , , ,2008-10-20 | 19:18:47
GAH! Värdelös dag! Vaknar 20 minuter innan tåget går, stressar som en gnu för att hinna, Robert får ett samtal om att chefen för företaget han skulle på intervju hos idag är sjuk så de måste omboka, så vi hade lika gärna kunnat åka senare.. SEN kommer vi hem, jag kan inte somna och ingenting annat går bra heller, och sen är det buss till skolan. Busschauffören ser mig inte, men plockar upp mig ändå som tur är, men åker ändå tillbaka för att han glömde hållplatsen innan min. Så det var ju onödigt att hetsa upp sig för. Skolan var väl det enda bra. Vi såg Farenheit 9/11 och pratade lite om den, jag tvingade Biggan att göra mig till admin på datorn och gick till bussen. Jo just det, i skolan kollade jag T's bilddagbok (henne som jag skulle färga håret på idag direkt efter skolan), och där stod det att hennes syster och kompis skulle färga håret på henne efter att hon varit på stan till typ 6. Lagom skoj eftersom jag inte cyklade till skolan just pga henne, utan tog jävelbussen som jag hatar.

Anyways så tog jag bussen till stan med Stina, och tror ni inte T sitter på den bussen in till stan? JO! Jag blev sur. Men Stina och jag sitter och tjattrar om allt och inget och det var mys. Vi gick till ICA och köpte kladdkaka/mjölk för vi var så himla depp båda två och sen gick vi hem till henne och åt upp det. Asmys. Hjälpte henne pyttelite med körkortsteorin också :) Sen gick vi till hennes körskola och hämtade lite uppgifter och sen till ICA igen för att handla åt hennes pappa, och när vi kommer ut så ser jag min buss åka ifrån mig. VISSTE VÄL ATT JAG SKULLE CYKLAT! Suck. Följer med Stina hem igen, sitter där en stund och går sedan till bussen igen, men den hade redan åkt IGEN! Med en djup suck börjar jag gå ner emot Järntorget och får sitta där i typ 20min och vänta på nästa, och den kommer tillslut.

När jag kommer hem så åker jag ifrån min granne i hissen (taskigt, borde ha väntat på henne... jag satt faktiskt bredvid henne i bussen också, haha, men det fattade jag inte!) och kommer in till en asful lägenhet. Älskling har nämligen "klippt" (utan sax) ut delar till sin Sackboy som han ska "sy", utan nål och tråd för sånt äger vi inte heller. Det är jeanstyg och skräp överallt, och dessutom har han inte diskat, vilket jag vänligt bad honom om imorse. Men han trodde inte jag skulle komma hem förrän sju var hans ursäkt. Nu är klockan efter sju och han har fortfarande inte diskat!

Fy vad dåligt jag mår. Orkar inte med mer. Vill bara lägga mig i sängen och se Desperate Housewives.  Men det går säkert inte för sig för Robert ska säkert kolla på nåt annat eller bara är allmänt emot att jag kollar på det. Skulle inte förvåna mig om det var så. Varm oboy är jag sugen på också, men om inte mjölken är slut så blir jag förvånad. En marmelad-/ostmacka vore inte heller så dumt... Eller mat över huvudtaget. Borde laga till nåt. Men vad finns hemma? Sugen på stuvade makaroner. Men vad till det? Suck. Någon som känner för att skänka pengar? Jag visar tuttarna för en hundring.



Godnatt och hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0