- to see if i still feel

, , , ,2007-08-12 | 19:43:14


okej jag vet att jag redan skrivit idag men jag fick ett plötsligt infall av höstkänsla och måste skriva av mig. egentligen vill jag skriva en dikt, men jag behöver min dator till det och jag kommer inte få den på ett tag (typ nån vecka eller så) vilket innebär att jag får sitta och ruva på den ett tag till.

i alla fall - hösten.
vad gör man egentligen på hösten? förra året på hösten vet jag inte riktigt vad jag gjorde. det var varmt säger mamma, och det var det. jag minns många promenader. det var jättemysigt. det kommer nog bli många promenader i höst också om vädret blir varmare och mysigare och sniglarna försvinner. då ska jag gå ut och gå. då ska jag gå hem till Malin, plocka upp henne och gå hem till Cissi och ta med dem båda till Josefin och sen ska vi gå till stadsparken. det kommer alltså bli:
Hovsta-Örebro-Kumla-Laxå-Örebro. och sen hem igen. det blir nog en rätt lagom tur i höstvädret. jag älskar höst! med mysiga jackor och halsdukar och färgglada löv och musik och allting är bara helt underbart på hösten. jag är inte en sån där som får vårkänslor, jag får höstkänslor. på våren inser man liksom hur fet man har blivit och hur oälskad man är och så grubblar man på det och blir dumpad. på hösten blir man så glad att man får kura in sig i tjocka tröjor så ingen ser hur tjock man är och så blir man helt glad och så får man massor med killar efter sig.

men det här året ska vara mitt eget. killar är bara skit har jag insett, efter alldeles för lång tid. jag faller ändå bara för skitstövlar, så varför ska jag ha någon alls? jag ska vänta tills den där snälla killen som inte gör illa mig kommer och blir kär i mig, och det ska han bli ska du se. i höst ska han få se hur underbar jag är! Perfekt.

höstens schema kommer förresten bli fullproppat med roliga ämnen. skolan kommer bli bäst, vilket jag redan sagt miljoner gånger. skolan kommer bli så himla bra. synd bara att mina favorit-treor har slutat, annars hade skolan varit oslagbar. men det får gå ändå :)

nej, nu babblar jag bara. puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0