- svenska

, , , ,2008-03-04 | 11:26:38
Just nu har vi svenska och det är den jobbigaste uppgiften någonsin. Vi ska beskriva en bild objektivt och vetenskapligt, med 500-1000 ord! Hittills har jag ordbajsat ca 280 ord och jag känner mig helt färdig. Det är ungefär likadant för alla i klassen (ja, alla sitter och klagar), men läraren struntar totalt i det. Jag vill se honom göra samma uppgift, aldrig att han skulle klara det. Eller jo kanske, för han har ju "gått på universitetet och då måste man göra sånt här VARJE DAG!". Säkert. Jag ska inte plugga vidare iallafall, tack för att han skrämde iväg mig från det också. Herregud, svenska har alltid varit mitt favoritämne i skolan, men nu.... Nej, nu orkar jag inte mer. Det blir nog hellre Engelska C i trean än Svenska C.

Just ja, vi ska ju välja våra valbara kurser till trean den här veckan. Det är svårt, särskilt när man inte vet vad man vill senare i livet. Men jag tror det jag väljer kommer bli bra. Tror det blir Fotografisk Bild B, Engelska C och Historia A. Det verkar rätt trevligt. Och då får jag 50poäng mer än man ska, men det är inte så mycket så det gör ingenting. Det är ändå 50poäng mindre än vad de andra måste läsa. Spanskan är rätt bra att ha ändå. Weho, jag har ett användningsområde för Spanskan! nawt.

Anyhows, igår var jag och älskling på bio och såg Vantage Point. Trailern var bättre. Egentligen ville vi (eller han) se Cloverfield, men den gick så sent så det blev inte så. Tyvärr. Men den kan vi se en annan gång!

Sen..... AH! Snart kommer Huldrorna tillbaka från sin idrottslektion! Jag tror jag hör dem ute i korridoren redan nu. Undrar om Johannah är sugen på té, det är jag. Eller... nej förresten, jag är inte alls sugen. Jag var det förut, men inte nu. 5 minuter kvar på lektionen. Snart snart snart slut. Usch, jag är ju inte färdig med dagens uppgift än.. Nåja, bäst att återgå till helvetesuppgiften.

puss

Kommentarer
Postat av: Designa din blogg

Menar du en kantlinje som ramar in hela din blogg eller?

2008-03-05 @ 11:23:18
URL: http://www.designadinblogg.se
Postat av: Johannah

Vi behöver bara skriva 400 ord på den uppgiften! :O Varför måste ni jämt göra så mycket mer än oss? Är min klass så oseriös så att vi inte kan göra lika mycket som Älvan. Hah. Vem vet?

2008-03-07 @ 10:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0