kärlek

, , , ,2008-05-14 | 15:22:02
image106


Jag tycker att kärlek är en ganska bra grej överlag. Man blir gladare av det och man blir på något sätt en roligare person. Naturligtvis beroende på vad det är för en person man blir kär i. Jag har alltid varit en sån som blir kär i fel personer. Det har visat sig nu på senare tid. Mina kompisar (tack för att ni finns förresten) har berättat för mig att jag under mitt första år på gymnasiet var en ganska... inte tråkig person kanske, men lite... vad ska man kalla det.. osäker person. Det var ett bra uttryck. Jag var ganska osäker. Jag visste inte vad jag ville, jag vågade inte säga ifrån om jag inte ville någonting (yes, till och med sex och det har någon snel person redan sagt så snällt i en fin kommentar och tack för det men så är det och det var inte mitt fel), och jag var.. tråkig. Men under sommaren skedde en förändring. Det är bra att vara singel måste jag säga. Det är visserligen tråkigt i längden, men det behövs att man är ensam ett tag efter en breakup. Man kommer liksom tillbaka som en bättre person. Så var det i alla fall för mig. När skolan började igen i höstas var jag gladare och mådde helt enkelt bättre. Helt bra var det ju inte, men det var bättre. Sen träffade jag The man of my life. Tror jag iallafall. Det känns så ^__^ i alla fall, jag träffade världens bästa kille som gör mig glad, som bryr sig om vad JAG tycker och som aldrig skulle göra någonting emot mig som jag inte är säker på om jag vill. Och jag ska säga er att det är den bästa känslan som finns. Trygghet, man känner sig aldrig pressad att göra saker man inte vill göra och att ha någon som älskar en för den man är. Alla borde ha en sån. Jag tror på riktigt att det finns någon för alla, det gäller bara att hitta den personen och vilja ta stegen som krävs för att det ska bli just ett VI. Det kan ta ett tag, men jag lovar att det är värt både väntan och ansträngningen.

Och naturligtvis så menar jag inte att när man hittat sin drömpartner så är allt frid och fröjd. Ett förhållande kräver ständig skötsel, precis som blommor. Men om man tar hand om varandra och sig själva så kommer det att hålla hur länge som helst. Man ska inte ge upp i första taget! :D

Gud vilket puttenuttigt inlägg det blev nu. Egentligen hade jag tänkt att det skulle bli värsta hatinlägget emot folk som låtsas vara kära, men det blev inte så. Haha. Vad dumt det kan bli. Jaja, det blev superbra det här, så jag ska inte ändra nåt. Jag är glad idag, förutom att jag inte fick G på Nationella Provet i Matte B, och att jag inte kommer ha någon att göra NP English Speaking med nästa vecka för jag är tveksam på den som jag ska vara med. Någon vänlig själ som vill hoppa in och göra med mig???????? snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0