2008 ... del 1

, , , ,2008-12-31 | 12:49:34
2008
Januari
Jag var ganska trött i januari, trött på skolan, trött hemma, trött på allt. Det enda som piggade upp mig var rasterna i skolan som jag tog lite för många av, och såklart att få träffa min älskling. Jag kände mig som en skit helt enkelt, inte särskilt kul. I slutet av januari var jag och Robert ute på fotorunda för att ta lite bilder på klänningen jag skulle ha på hans studentbal. Det var kul, men kallt.


Februari
Vi började utforma vettigt på riktigt, och jag hade riktigt kul i skolan, förutom lektionerna som fortfarande var helt värdelöst jobbiga. Jag hatade Svenskan, som förut varit mitt favoritämne, och jag grubblade mycket över gamla tider. Övningskörningen tog jag tag i, lite, men det rann ut i sanden igen. Vi hade en friluftsdag som hette duga och byggde snögubben Olle. Dessutom fick jag hålla i Chantal på egen hand för första gången.


Mars
Jag fyllde 18 år och fick gå på Kent för första gången! Bästa veckan i hela mitt liv. Den här månaden medverkade jag dessutom i Break my Chain, fick en pyjamas av min mamma och pappa och firade ett halvt år med min älskling. Men Kent var nog det bästa på hela månaden. Det gjorde min månad.


April
Började smått pilla mer och mer i Illustrator, och första försöket blev riktigt grymt! Det var en kärnämnesvecka i skolan, jag satt och stickade handledsvärmare som en tok, deltog i en tävling om ett par strumpbyxor hos Nevnarien, sydde klart den alldeles för avancerade kjolen jag jobbat på i veckor och fick vårkänslor. Älskade att leva igen, det var underbart.

Maj
Vann tävlingen hos Nevnarien, och fick massa besökare över en natt. Lärde mig lösa en Rubiks Kub och satt som en tok med en sån dag ut och dag in, ”bara för att”. Jag kunde ju! Blev kallad kärring av ett barn när jag delade ut min sedvanliga tidning, köpte ett av Cattis hemgjorda smycken, störde mig på människor, var på Emmas födelsedagsmiddag och flyttade hemifrån. Älskling tog emot mig med öppna armar, och tur var väl det. Det snöade den 18 maj, och vi firade Towelday, utdraget på två veckor. Två veckor med handduk i skolan. Underbart. 31 maj var det studentbalen, och vi var snyggast av dem alla. När vi kom hem var jag svintrött.


Juni
Skolavslutning och student! Jag var full för första gången i mitt liv och det var väldigt intressant. Tur att det var med vettiga människor ska jag väl säga. Robert åkte på Dreamhack i Jönköping och jag var hemma ensam för första gången. Många första gånger, men det var bara kul! Jag mådde bra, livet rullade och allt var skoj. Hade tjejkväll med Singstar och matlagning, skitkul! Vi var i Kopparberg rätt mycket också, träffade Roberts syster med sambo och katt. Mycket trevligt. Roberts moster Barbro hoppade fallskärm också, och hela släkten var samlad. Nästan.

blondingängeti vänstra hörnet (vår vänster) <3

nej, nu orkar jag inte skriva mer för just nu, men juli-december kommer upp senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0